Rēzeknes pirmsskolas izglītības iestādes ,,Varavīksne”
1.jaunākā grupa ,,Lācēni”
Grupu ,,Lācēni” apmeklē bērni no 1,5 līdz 2,5 gadu vecumam.
Grupā ,,Lācēni” strādā pirmsskolas skolotājas:
Lilita Ladusāne, Līga Novika
pirmsskolas skolotāja palīgs Sanita Kromere.
Pirmsskolas izglītības iestāde īsteno pirmsskolas izglītības programmu, kas balstīta uz vispusīgu bērna attīstību, ievērojot viņa vajadzības, intereses, spējas un pieredzi un liekot pamatus vērtībās balstītu pamatu veidošanai.
Grupas ,,Lācēns” skolotājas ikdienā daudz laika velta bērnu sīko pirkstu muskulatūras attīstībai – piedāvā rotaļas ar dabas materiālu, veramo, beramo un pārliekamo izdales materiālu, pirkstiņu spēles, mazu bērnu rotaļiņas. Iecienītas arī rotaļas ar dziedāšanu, pasaku klausīšanās un demonstrēšana uz flaneļa tāfeles . Bērni darbojas individuāli vai nelielās grupās izveidotajos rotaļu centros , patstāvīgi izmantojot pieejamos un piedāvātos izdales materiālus atbilstoši izvēlētajai rotaļu darbībai visas dienas garumā.
Notiek cieša un rezultatīva sadarbība ar bērnu vecākiem – regulāri tiek rīkotas vecāku sapulces, individuālas konsultācijas, vecāku stūrītī tiek sniegtas rekomendācijas par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu audzināšanas un apmācības īpatnībām. Vecāki ir atsaucīgi – labprāt piedalās izdales materiālu pagatavošanā, iesaistās iestādes rīkotajos radošo darbu konkursos un izstādēs.
Pirmsskolas skolotājas sekmē pašapkalpošanās iemaņu apguvi, ievērojot katra bērna individuālās prasmes un iemaņas, seko pilnvērtīgai dienas režīma momentu ievērošanai, nodrošinot vispusīgu bērna personības attīstīšanu, sadarbojoties ar iestādes pedagogiem un bērnu vecākiem. Tiek pievērsta uzmanība bērna runas aparāta un sīkās pirkstu motorikas vigrināšanai.
Grupas bērniem netrūkst individuālas uzmanības, viņi ar prieku apmeklē savu grupu un radoši pavada laiku ar vienaudžiem un skolotājām.
Grupas uzvedības noteikumi

Grupas mācību jomu centri





Grupā ar mīļām dziesmām un pārsteigumiem tiek svinētas bērnu dzimšanas dienas.
Bērnu individuālām rotaļām tiek piedāvāts daudzveidīgs, pašdarināts, ar vecāku līdzdalību sagādāts izdales materiāls, kas rosina bērnus aktīvi darboties un attīstīt sīko roku muskulatūru.

Dienas režīms
| Pieņemšana iekštelpās aukstajā periodā, pieņemšana ārā siltajā periodā, individuālais darbs | 7:00-8:00 |
| Rīta rosme | 8:15-8:20 |
| Brokastis | 8:25 – 8:45 |
| Rīta aplis, Rotaļnodarbības | 8.50–9.50 |
| Sagat.pastaigai, pastaiga /sliktu laika apstākļu gadījumā tiek organizētas aktivitātes zālē/ | 10:00-11:20 |
| Pusdienas | 11.30–12.00 |
| Sagat.atpūtai, atpūta | 12.00 – 14.45 |
| Celšanās, gaisa procedūras | 14:50-15:00 |
| Launags | 15:20 – 15.40 |
| Vakara aplis, pastaiga ja ir labie laika apstākļi, spēles, individuālais darbs. | Līdz 18:00 |
Organizēto rotaļnodarbību saraksts
Pirmdiena
- 8:50- 9:05 Kustību att. zālē
- 9:10-9:25 Iepazīstināšana ar apkārni
- 9:35-9:45 Aplicēšana
- – 9.55 10 min pauze starplaiks – dārzeņi + ūdens
- 50 Artikulācija aparāta vingrinājumi
- 16:00-16:20 Aplicēšana mācību centrā
Otrdiena
- 8:50 -9.05 Mūzika ( zālē)
- 10 -9:25 Kustību att. ( grupā)
- 35 – 9.45 K0nstruēšana
9:45-9:50 10 min pauze starplaiks – dārzeņi + ūdens
- 50 Skaņu izrunas vingrinājumi
- 00 Konstruēšana mācību centrā
Trešdiena
- 50 – 9.05 Dabas zinības
- 10- 9.25 Veidošana
- 9:30-9:40 Pirkstiņu rotaļas
- – 9.55 10 min pauze starplaiks – dārzeņi + ūdens
10.50- 11.00 – Kustību att. ārā
15.50 – Artikulācija aparāta vingrinājumi
16.00 –Veidošana mācību centrā
Ceturtdiena
- 50 – 9.05 Runas attīstīšana
- 10 – 9.20 Zīmēšana
- 30 – 9.40 Matemātika
9.45 – 9.55 10 min pauze starplaiks – dārzeņi + ūdens
- 45 – 10.55 – Kustību rotaļas pastaigas laikā
- 50 – 16.05 – Zīmēšana mācību centrā
- 10 – 16.25 Ritmika
Piektdiena
- 55 – 9.05 Mūzika zālē
- 15. – 9.30 Literatūra
9:30-9:40 10 min pauze starplaiks – dārzeņi + ūdens
- 40 – 9.50 Skaņu izrunas vingrinājumi
- 45 – 10.55 – Kustību rotaļas pastaigas laikā
- 50 – 16.00 – Grāmatu aplūkošana lasīšanas ligzdā
- 05 – Rotaļas dabas centrā
Mācību jomas vienai nedēļai grupā:
- Valodu mācību joma (latviešu valoda)
- Sociālā un pilsoniskā mācību joma
(iepazīstināšana ar apkārtni) - Kultūras izpratnes un pašizpausmes
mākslā mācību joma (zīmēšana, mūzika, literatūra) - Dabas zinību mācību joma (iepazīstināšana ar dabu)
- Matemātikas mācību joma (matemātika)
- Tehnoloģiju mācību joma(veidošana, aplicēšana, konstruēšana, rokdarbi)
- Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma (sports)
|