Galvenie uzdevumi
2024./2025.mācību gadam
Prioritāte | Plānotie sasniedzamie rezultāti |
1. Izglītojamo valodas un lasītprasmes attīstības veicināšana sadarbībā ar izglītojamo ģimenēm.
|
Kvalitatīvi:
– sistemātiska daudzveidīgu mācību metožu izmantošana valodas un lasītprasmes attīstībā; – organizēti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides semināri un konsultācijas valodas un lasītprasmes attīstības jautājumos; – izglītojamo valodas prasmes un lasītprasmes ir attīstītas atbilstoši vecumam un individuālajām spējām; – veikta vecāku izglītošana bērnu valodas un lasītprasmes attīstības jautājumos; – vecāki sistemātiski līdzdarbojas izglītojamo valodas un lasītprasmes attīstībā, izmantojot valodas jomas satura lapas; – ir papildināta un pilnveidota valodas jomas materiāla bāze. Kvantitatīvi: – 2-3 izglītojošie semināri pedagogiem par valodas un lasītprasmes attīstību; – 11-20 konsultācijas valodas un lasītprasmes attīstības jautājumos; – 1 mācību un metodiskās literatūras izstāde par valodas un lasītprasmes attīstību; – katrā grupā ir izveidots lasīšanas stūrītis “Lasīšanas ligzda”; – katru mēnesi pedagogi sagatavo valodas jomas satura lapu un nosūta vecākiem uz E-klases pastu un mudina vecākus līdzdarboties valodas attīstības jautājumos; – ir ieviesta jauna tradīcija pirmsskolas grupās – katru mēnesi grupā organizēt “Valodas svētkus” (bērni skandēs latviešu dzejnieku dzeju, latviešu tautas dziesmas); – katrs pedagogs ir izveidojis vismaz 1 valodas jomas metodisko līdzekli (spēle, interaktīvais materiāls utt.); – katrs pedagogs izveido “Labās prakses mapi”, kurā apkopo savu pieredzi valodas un lasītprasmes attīstības jautājumos, – 11 valodas jomas nodarbības vēro administrācija; – 11 atklātās nodarbības iestādes pedagogiem (valodas joma – tekstsveide) tiks vērotas un analizētas; – 1 pieredzes apmaiņas seminārs Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības PII pedagogiem; – izglītojamie aktīvi izmanto lasīšanas ligzdas; – 80-90% izglītojamo piedalās valodas svētkos; – 70-80% izglītojamo valodas jomas prasmes un zināšanas ir apgūtas atbildoši vecumam un individuālajām spējām; – 100 % pedagogu pilnveidoja savu profesionālo kompetenci valodas un lasītprasmes attīstības jautājumos; – 100 % izglītojamo vecākiem ir sniegta izglītojošā informācija par valodas un lasītprasmes attīstības jautājumiem E-klasē. |
2. Izglītojamo patstāvīgas darbības un radošuma veicināšana sadarbībā ar izglītojamo ģimenēm.
|
Kvalitatīvi:
– attīstīts izglītojamo radošums atbilstoši izglītojamo vecumam; – izglītojamo attīstības vērtēšana kultūras izpratnes un pašizpausme mākslā mācību jomā notiek regulāri, saskaņā ar izstrādāto iestādēs vērtēšanas kārtību. Kvantitatīvi: – grupu izglītojamie patstāvīgi un radoši darbojas mācību centros; – 3 radošo darbu izstādes sadarbībā ar izglītojamo ģimenēm; – veikta izglītojamo attīstības vērtēšana kultūras izpratnes un pašizpausme mākslā mācību jomā un organizēta sadarbība ar vecākiem (vecāki ir iepazīstināti ar vērtēšanas rezultātiem un iesaistīti bērnu attīstības veicināšanā); -11 nodarbības (kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma / tehnoloģiju mācību joma) vēro administrācija. |
3.Vecāku līdzdalības veicināšana bērnu vispusīgās attīstības sekmēšanā.
|
Kvalitatīvi:
– vecākiem ir izpratne vecāku izpratne par sadarbības ar pedagogiem nozīmi izglītojamo attīstības jautājumos; – pedagogi sistemātiski veic vecāku informēšanu par mācību procesu un bērnu attīstības jautājumiem; -izglītojamo vecāki sadarbojas ar pedagogiem bērnu attīstības jautājumos. Kvantitatīvi: – 1 kopsapulce vecākiem par sadarbību izglītojamo attīstības jautājumos: iestādes atbalsta komandas darbs, informācija par iestādes plānotajiem pasākumiem, pašvaldības Sociālā dienesta atbalsta iespējas (psihologs, smilšu terapija, pabalsti u.c.), programma STOP 4-7, Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra un Rēzeknes skolu piedāvājumi, informācija par interešu pulciņiem un maksas pulciņiem 2024./2025.m.g.; – 1 grupu vecāku sapulce sadarbības veicināšanas jautājumos: informācija par sasniedzamajiem rezultātiem pa vecumposmiem un vecāku līdzdalības iespējām, informācija par plānotājiem pasākumiem sadarbībā ar vecākiem, informācija par konsultāciju laikiem un vecāku nedēļu; – 1 izglītojošā lekcija vecākiem; – 100% pedagogu ievieto informāciju par mācību procesa norisi un bērnu attīstības jautājumiem vecākiem E-klasē; -100% pedagogu iepazīstina vecākus ar bērnu sasniegumiem 2 reizes mācību gadā E-klasē un klātienē; – visi pedagogi izstrādā un realizē konsultāciju grafiku grupas vecākiem; – vecāki regulāri iepazīstas ar informāciju E-klasē, apmeklē vecāku sapulces u.c. aktivitātes; – organizēt vecāku nedēļu (atvērto durvju dienas); – 70-80% vecāku sadarbojas ar pedagogiem bērnu attīstības jautājumos. |