Dabaszinību pulciņi 2025./2026.m.g.

Dabaszinību pulciņš gr. “Mārīte”

Bērnam ir iespēja atklāt, analizēt un eksperimentēt ar dabu sev apkārt;  bagātinās savus priekšstatus, izpratni par dabas norisēm un parādībām; mācīsies salīdzināt, secināt un klasificēt. Dabas pētīšana, izzināšana radīs pozitīvu emocionālo noskaņojumu. Veidosies pozitīva, izprotoša attieksme pret dabu.

 Programmas īstenošanas mērķis

Veidot patību pamatus dabaszinātņu mācību jomā. Sekmēt izpratni par dabas objektiem, parādībām, norisēm, kā arī vērtībās balstītu tikumu un ieradumu nostiprināšanu. Vides izpratnes veidošana, mācīšanās, balstoties uz praktisko darbību un uzkrāto personisko pieredzi.

 Programmas uzdevumi:

  • Sekmēt vispusīgu bērnu attīstību, ievērojot viņa vajadzības, intereses, spējas un pieredzi.
  • Dabas likumsakarību izpratnes veidošana, iegūto iemaņu pielietošana praktiskajā darbībā.
  • Mācīt bērniem atbildību pret vidi, veicināt videi draudzīgas rīcības apguvi un praktizēšanu ikdienā.

Caurviju prasmes

Pilsoniskā līdzdalība: Mācās darboties videi draudzīgi, izvēloties darbam atbilstošus resursus un                                      saudzīgi tos lietojot.

Mūsu pasaulē ir daudz brīnišķīgu dabas objektu!  SEPTEMBRĪ,   tēmas „Daba apkārt mums” ietvaros bērni guva priekšstatu, ka ir dzīvā un nedzīvā daba. Zina, ka dzīvā dabā ietilpst cilvēki, dzīvnieki, putni, kukaiņi, augi un koki. Nedzīvā daba ir saule, ūdens, akmeņi, gaiss, smiltis un mākoņi. Secināja, ka bez nedzīvās dabas arī dzīvā daba nevarētu dzīvot – augiem vajag sauli un ūdeni, cilvēkiem vajag gaisu un zemi zem kājām.

Saprot, ka jāsaudzē daba un tās resursi. Kā es varu saudzēt dabu? Bērni ieteica, ko var ikdienā darīt, lai saudzētu dabu un tās resursus. Piemēram: Kad ejam pastaigā, mēs nemetam konfekšu papīru  zemē – mēs tos metam miskastē. Pastaigas laikā saudzējam kokus un puķesneplēšam, bet priecājamies par tiem. Taupām ūdeni. Lai nostiprinātu bērnu zināšanas, spēlējām spēli „Zeme, debesis, ūdens”.


          OKTOBRĪ aktīvi iesaistījās temata „Dārzeņi, augļi, sēnes” izzināšanā. Praktiski darbojoties, bērni attīstīja  garšas izjūtu, taustes izjūtu, paplašināja vārdu krājumu, pilnveidoja salīdzināšanas prasmes.

Aktivitātē “Garšas detektīvs”, bērni minēja, kas tas varētu būt par augli vai dārzeni, un raksturoja – “salds”, “skābs”, “mīksts”, “ciets” u.tml. Izzināja formu un virsmas īpašības (gluds, apaļš, garens utt.), izmantojot „Burvju maisiņu”. Bērni guva priekšstatu par eksotiskajiem augļiem. Klausoties jautru un izglītojošu dziesmu „Vitamīni”, bērni uzzināja par vitamīniem, kuros dārzeņos un augļos tie ir un kā tie palīdz mums būt stipriem un veseliem. Bērni dalījās savās domās, kā augi, dārzeņi un eksotiskie augļi nonāk pie mums, veikalā.

Lai paplašinātu bērnu redzesloku un attīstītu bērnu izpratni par dabas procesiem veicām izzinošus eksperimentus:  augļu un dārzeņu peldspēja  „Peld vai grimst?”, Kas ir sulīgs, kas – sauss?, ūdens uzsūkšanās „Vai sēnes dzer ūdeni?”. Bērniem bija liels pārsteigums, ka kāpostgalva uzpeldēja ūdens virspusē, bet vīnogas nogrima.

Neizpalika arī bez izzinošām spēlēm, piemēram, „Vecmammas labumi”, kur katram veselīgam auglim, dārzenim, ogai vajadzēja prast atrast  attēlu no aplīšiem, kā izskatās tas pārgriezts;  „ Kas lieks”, „Uzmini, kas es esmu?”, „Kas pazudis”.

Pārrunājām arī par drošību  saskarsmē ar nezināmiem augļiem, ogām un sēnēm.

Dabaszinību pulciņš gr. “Bitīte”

06.gr. bērniem šogad notiek Dabaszinību pulciņš. Mēneša tēmu “Kārtība pasaulē” un “Rosība rudenī” ietvaros veicām eksperimentus un pētījumus. Bijām dzīvības pazīmju detektīvi. Veicām eksperimentu koka sēkla kā helikopters, salds un skābs. Pētījām, vai lapām ir skelets, vai krāsai ir garša, kāda garša ir zaļiem, sarkaniem dārzeņiem. Interesants arī bija pētījums- kā rodas gaisma un skaņa.

Dabaszinību pulciņš gr. “Saulīte”

Temats

Atpazīst augļus un dārzeņus

Mērķis

Bērni atpazīst un nosauc dažādus augļus un dārzeņus, nozīme uzturā.

NODARBĪBAS PLĀNS

Uzdevumi

  1. Veidot bērniem priekšstatu par augļiem un dārzeņiem.
  2. Attīstīt spēju salīdzināt, grupēt un nosaukt dažādus augļus un dārzeņus.
  3. Veicināt runas attīstību, paplašinot vārdu krājumu.
  4. Radīt interesi par veselīgu uzturu.

Skip to content